Värsta natten ever

Inatt vaknade jag vid 2 och behövde pia, men det hör inte till min story men då gick jag iallafall in till min moder och la mig för jag kunde inte sova. Tur var väl det. Vid 03.55 slår det till något enormt nere i trapphuset, jag flyger och upp. Inte nådigt rädd sådär. Väcker mamma och bara: aaaaaah det är någon som gör inbrott i huset. Mamma bara: Ta det lugnt, vi kollar om det slutar. Vilket det inte gör, så jag går fram till ytterdörren och spionerar i hålet ni vet, titthålet heter det ja. Lampan lyser i trappisen och det gör det enbart om det är en rörande människa där, sensor it is. Det fortsätter och bonka och jag flyger ner i sängen brevid morsi. Hon coolar lite lugnt vilket jag inte gör, sterrar som en liten igel och springer i fönstrerna för att smyga. Det sjukaste är jag inte hör någon gå i ytterdörren, för bor man här så hör man det lixom. Vidare till klockan 07.30, har inte sovit en blund och fantiserar om att människan står utanför. Mammi har nu lämnat mig och jag hör en dunst. Flyger ur sängen drar upp rullgardinen och där står en gubbe från riksbyggen och tar kort på garaget. Mycket riktigt så har dem försökt och ta sig in i källaren. Ringer till mor och hon säger lite lugnt att hon gick förbi innan jobban och kollade ? HALLÅ ! Jag vågar inte ens gå ut igenom dörren är fan dö nervös. Hur sjutton ska jag kunna sova själv varje dag ifrån 06.00 när mammi går till jobbet. Oooooh usch. Och sen den där apan uppe på som går med klackskor på sig inomhus, hon borde ju få en rak höger just nu !! Inte okej att springa runt med det när jag är dö rädd. Usch, Pallet kommer inte förrens om sisådär 4 timmar :( Oooooh. Hjälp. Min puls, jag har nog aldrig vart såhär rädd.
Det sjuka är ju att jag hade 2 madrömmar i förgår natt, och inte kunde sova. Aaah lite synsk är jag nog allt.
Dame it också att jag inte ringde herr länsman, satt de där äcklerna på plats. För nu springer dem runt i staden och gottar sig, dock kom dem inte ens in i källardörren så right back at ya. Inte någon smart snubbe dirket. Dock känns det ju inte kalas att personen har våran portkod, dessutom som går till alla trappuppgånger i hela huset. Så det måste dem ju banne mig fixa en ny redan idag. Annars blir det stryk på dem.
Usch nu ska jag och mina 2 timmars sömn sätta oss i soffan och kolla på film. Vad ska man annars göra
lixom ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0